Linképítés
Mi az a linképítés?
Nem elég, hogy vállalkozásának, cégének van egy saját, jól felépített, egyedi tartalommal ellátott honlapja, legalább annyira fontos az is, hogy a leendő ügyfelek rá is találjanak. Ehhez az egyik legfontosabb lépés (szintén a szolgáltatásaim között megtalálható) keresőoptimalizálás (SEO – Search Engine Optimization) és a linképítés. Ahhoz, hogy a Google kereső találati listáján minimum az első oldalon megjelenjen az oldala egy-egy adott keresési kulcsszóra, tudatni kell a Google folyamatosan fejlődő kereső/feltérképező robotjaival, hogy az oldalunk minőségi, a keresési kulcsszóra valóban releváns tartalommal rendelkezik. Ezt úgy tudjuk elérni, hogy más oldalakról, amiket a Google megbízhatónak vél már, linket (hivatkozást) szerzünk a mi oldalunkra. Az hogy egy oldal mennyire megbízható a Google szemében, többféle mérőszámokkal szokták jelölni. Manapság nagyon elterjedt a Moz cég által közzétett logaritmikus 0…100-ig terjedő skála, a Domain Authority (és Page Authority) azaz a DA és a PA.
Egy-egy webcím DA szám nagysága sok mindentől függ: az oldal látogatottsága, minőségi tartalma, a tartalom bővítés gyakorisága, a domain-re mutató minőségi linkek számától, stb. 10-15 évvel elegendő volt 1-1 nagyobb link katalógusba beküldeni az oldalunkat, de ma már nem hogy nincs sok értelme, akár veszélyes is lehet az oldalunkra a több száz, hirtelen szerzett, alacsony és nagy minőségű link miatt. Sajnos a Google sok esetben ezt már vagy erős hátrasorolással bünteti, de akár teljes kitiltással is az indexelésből, azaz nem fog az oldalunk megjelenni a találati listában.
A cél tehát az, hogy minél nagyobb DA értékű weboldaltól kapjunk olyan linket az oldalunkra, ahol még a horgony szöveg is releváns az oldalunk tartalmával. Tehát az nem jó, hogy a kattintható link az oldalon az, hogy kattintson ide, hanem pl. az, hogy linképítés. Természetesen ezek a linkek minőségi cikkekből kell, hogy érkezzenek, ami azt jelenti, hogy legalább 3-500 szavas releváns témájú PR cikkben (SEO cikk) 1 azaz egy link mutasson az oldalunkra, releváns horgony szöveggel. Minél nagyobb egy oldal DA értéke, annál értékesebb az oldal, tehát annál nehezebb (drágább) elhelyezni rajta a cikkünket, de annál hasznosabb is.
A PR cikkeknek természetesen egyedinek kell lenniük (tehát nem szerepelhet még sehol máshol az interneten, ellenkező esetben kidobott pénz lesz a duplikált tartalom miatt) és havi szinten nem érdemes 20-30 új cikk+link kombinációt vásárolni
A feladat nem egyszerű. Az alábbiakat kell elvégezni:
- kulcsszó elemzés (az oldalunkra mutató link horgony szövege valóban az legyen, amire az internetezők keresni is szoktak, tehát amire szeretnénk, ha az oldalunk megjelenne a találati listában)
- minőségi, egyedi PR cikk megírása 3-500 szó terjedelemben, kulcsszó elhelyezéssel, 1db képpel
- minőségi oldal fellelése a SEO cikk elhelyezéshez (minimum DA 10-es értékű oldalakra érdemes kirakni)
- a PR cikk elhelyezése
Segítek a link építés megtervezésében, kivitelezésében és a PR cikk megírásában
Havi link építés stratégiáját segítek kidolgozni, átbeszélni!
Válasszon egy link építési csomagot vagy kérjen személyre- és pénztárcára szabott egyedi ajánlatot!
Alap
- kulcsszó kutatás, riport készítés
- 5 PR cikk megírása
- 5 minőségi oldalon való elhelyezés
Standard
- kulcsszó kutatás, riport készítés
- 10 PR cikk megírása
- 10 minőségi oldalon való elhelyezés
- weboldal SEO analízis, riporttal
Profi
- kulcsszó kutatás, riport készítés
- 20 PR cikk megírása
- 20 minőségi oldalon való elhelyezés
- weboldal SEO analízis, riporttal
- konkurencia elemzés