Keresőoptimalizálás

Mi is az a keresőoptimalizálás (SEO)?

A keresőoptimalizálás (SEO) egy összetett, sokrétű feladat. Célja, hogy az adott honlap a Google kereső természetes (organikus) találatai között olyan pozíciót érjen el adott keresőszavakra (kulcsszavakra), hogy a felhasználók minél könnyebben rátaláljanak az oldalunkra. A keresőoptimalizálás hosszú távú folyamat, de a befektetett idő, türelem és energia többszörösen megtérülhet.

A Google alapvetően úgy működik, hogy a látogatóknak releváns találatokat ad a keresési kulcsszavakra. Ezt úgy tudja elérni, sőt rangsorolni, hogy az általa feltérképezett honlapok tartalmát megvizsgálja relevancia szempontból, valamint maga a honlap és a tartalom minősége szempontjából. A látogató olyan oldalakat látogat meg szívesen, amelyek jó minőségűek, áttekinthetők, böngészőfüggetlenek, gyorsan betöltődnek, nincsenek zavaró, felugró ablakok és egyértelműen arról szólnak, ami a látogatót érdekli.

A keresőoptimalizálás két alapvető típusa:

A honlapon belüli tényezők vizsgálata, a programozás minősége az első onpage SEO kategóriába tartozik, míg a második offpage SEO kategóriába egyéb oldalon kívüli marketing tevékenységek. Ilyen tevékenység pl. a link építés, hirdetés kezelés, cikkírás, stb.

Az offpage SEO jellegű keresőoptimalizálásra az Online Marketing oldalamon térek ki.

A programozás minősége elsősorban attól függ, hogy a honlap mennyire tesz eleget a HTML programozási nyelvnek. Minél inkább hibátlan a honlap programozása, annál nagyobb bizalmat fog kapni az oldalunk a Google-keresőtől.

A keresőoptimlizálás (SEO) másik fontos és mérhető tényezője a honlap sebessége. Természetesen a Google-nak van egy saját eszköze, amivel le lehet mérni egy-egy honlap betöltési sebességét. Az eredmény mellé kapunk ajánlásokat is a sebesség javítására, adott esetben akár konkrét CMS plugin használatára is kapunk ajánlást.

Ellenőrizze le, hány programozási hiba és/vagy figyelmeztetés van az Ön honlapján

Ellenőrizze le, milyen gyorsan töltődik be az Ön honlapja

Elérkeztünk a legfontosabb tényezőhöz: TARTALOM

Fontos, hogy a honlapunk szöveges tartalma egyedi legyen, a honlap témájáról szóljon (releváns legyen), látogatóbarát, könnyen olvasható, adott esetben akár laikusok számára is könnyen értelmezhető.

Mi az, hogy egyedi tartalom?

Olyan szöveges tartalom, amit nem másik oldalról emeltünk át, hanem Ön vagy szövegírója fogalmaz és ír meg. Fontos továbbá, hogy egy-egy oldal tartalma lehetőleg minimum 300 szóból álljon (kb. 2000 karakter). A Google szereti a sok egyedi szöveges tartalmat. Ha az Ön honlapja ilyen, máris sokkal jobb helyen tud megjelenni a konkurenciákhoz képest a találati listákon.

Röviden: KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

  • Minőségi tartalom, meta adatok, címsorok

    Minden SEO alapja a jó honlap egyedi és releváns tartalommal, könnyen átjárható honlapszerkezettel. Megfelelően beállított META adatok, formázások, címsorok.

  • Szabványos programozás

    Biztosítja a megbízható működését a honlapnak.

  • Honlap betöltési sebesség

    Fontos mind a Google indexelő robotoknak, mind a látogatónak, hogy ne kelljen sokat (másodperceket) várni egy-egy oldal betöltésére.

  • Linkgyűjtemények

    SEO tekintetében manapság a jelentősége egyre csökken, de még így is közel 10% látogatót biztosít az átkattintásokból

  • Cikkek

    Szintén egyedi tartalmak egy-egy termékünkről, szolgáltatásunkról. Természetesen a honlapunkra mutató linkkel.

  • Közösségi média

    Bejegyzéseink, oldalaink megosztása a közösségi felületeken a legtisztább ajánlás, amit a Google díjaz.